Lär dig svenska på sfi Folkuniversitetet i Knislinge

Är du redo att lära dig svenska och ta steget in i svenska samhället? Då har du kommit rätt. Välkommen till sfi i Knislinge på Folkuniversitetet. Läs mer om svenska för invandrare (sfi) och hur du redan idag anmäler dig och blir en del av vår skola.

Lär dig svenska på sfi Folkuniversitetet i Knislinge

Folkuniversitetet har mycket lång erfarenhet av sfi – svenska för invandrare. Med hjälp av våra duktiga och engagerade sfi-lärare kommer du att få bra kunskaper i svenska och om det svenska samhället. När du studerar sfi på Folkuniversitetet i Knislinge lär du dig mycket mer än bara ord och grammatik. Språkundervisningen är en viktig del av sfi, men det är minst lika viktigt att du blir bekant med att leva och arbeta i Sverige.

Vi ser fram emot att välkomna dig till vår skola och att hjälpa dig ta plats i Sverige!

Därför ska du välja sfi Folkuniversitetet i Knislinge:

• Kostnadsfritt – du studerar gratis hos oss.
  • Kontinuerligt intag – du slipper vänta utan kan börja studera hos oss relativt omgående.
  • Kompetent personal – du kommer att ha tillgång till flerspråkig, engagerad och erfaren personal för att kunna erbjudas det stöd som just du behöver.
  • Anpassat – lärare med egen YouTube-kanal skräddarsyr lektioner på nätet efter önskemål och behov.
  • Mångkulturellt – hos oss får du möjlighet att samarbeta med människor som kommer från flera olika länder.
  • Vi tror på dig och din förmåga att utvecklas!

Olika sätt att läsa SFI på Folkuniversitetet i Knislinge

Vår undervisning anpassas efter dig, dina behov och din utbildningsbakgrund, oavsett nivå.

Flexibla studieformer – vi erbjuder studier på dagtid samt på distans.

Vad krävs för att du ska få läsa SFI på Folkuniversitetet i Knislinge?

Du har rätt att studera SFI från det år du fyller 16 år. Du ska också vara folkbokförd i Östra Göinges kommun och sakna grundläggande kunskaper i svenska språket.

Så anmäler dig du dig till SFI på Folkuniversitetet i Knislinge

Du ansöker till SFI genom att prata med Mattias Edeslätt på Bygatan 5 (Tranan) i Sibbhult. Drop-in för ansökan är öppen varje tisdag mellan kl. 13.00 - 14.30. För kontakt med Mattias, maila mattias.edeslatt@ostragoinge.se

Har du frågor om SFI? Vi finns här för att svara på alla dina frågor, stora som små!