Information med anledning av covid-19

Folkuniversitetet följer myndigheternas rekommendationer för att förhindra spridningen av covid-19. Denna text är uppdaterad 2022-02-03.

Information in English

Folkuniversitetet är ett studieförbund som bedriver folkbildning och vuxenutbildning.

Vi anpassar gruppstorlekar och möblering i lokalerna samt säkerställer hög nivå på städning för att undvika smittspridning.

Vi kommunicerar eventuella åtgärder direkt med våra deltagare och elever via sedvanliga kanaler som t ex e-post.

Om du vill komma i kontakt med oss så hänvisar vi till ditt närmaste kontor.

Folkuniversitetet följer utvecklingen av coronaepidemin noga och är beredda att ta ytterligare steg om situationen förändras. Till personal och deltagare: Stanna hemma om du känner dig sjuk. Deltagare i alla våra verksamheter uppmanas att tvätta händerna noggrant och regelbundet,

Myndigheternas information

Information om covid-19, riskområden och spridning finns på krisinformation.se.

Info om Coronavirus. Labb.