Vart fjärde år tävlar partierna om platsen i det offentliga rummet, med valaffischer, tv-reklam och inlägg i sociala medier.
Hur effektiva är de här kampanjformerna för att nå fram och övertyga oss väljare? Och hur var kvaliteten i partiernas olika kampanjer under den här valrörelsen?
Forskarna bakom bloggen Propagandainspektionen ger sin syn på saken.
Medverkande
Bengt Johansson, professor, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitetOrla Vigsø, professor, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet
Tillsammans driver de bloggen Propagandainspektionen
Plats: Stadsbiblioteket Göteborg
Fri entré. Ingen föranmälan.
Samhället i dag är en serie lunchföreläsningar som arrangeras av Folkuniversitetet och Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Göteborgs universitet. Föreläsningarna görs med stöd från Folkuniversitetsföreningen.
Med reservation för ändringar.
Har du frågor?
Kontakta Folkuniversitetet Göteborg Tel: 031 - 10 65 52