Affärskommunikation

Kursens mål är att deltagaren skall ha fått en inblick i olika kommunikationsteorier och hur dessa kan användas för att kommunicera och presentera ett budskap. Vidare diskuterar kursen olika tekniker för genomförande av muntliga och skriftliga presentationer. Kursen behandlar bland annat presentationsteknik, försäljningspsykologi, kundbemötande samt mötesteknik.

En grupp människor som sitter runt ett bord med bärbara datorer.

Efter avslutad kurs ska den studerande ha kunskaper om

  • hur en kommunikationsmodell fungerar
  • presentationsteknik med muntlig och skriftlig kommunikation
  • retorikens teori och praktik
  • försäljningspsykologi, roller och beteendemönster i en säljsituation
  • professionellt kundbemötande

Efter avslutad utbildning ska deltagaren ha färdigheter i att

  • bemöta kunder/leverantörer/intressenter professionellt
  • beskriva behovsanalysen och vikten av att bemöta invändningar i en säljsituation
  • anpassa en presentation till olika målgrupper
  • informera och uttrycka egna tankar och idéer tydligt och övertygande

Anpassade utbildningsupplägg

Vi erbjuder en rad olika utbildningsalternativ för att passa ditt vårdföretags behov:

  • Intern eller extern utbildning på arbetsplatsen
  • Intensivutbildningar eller längre kurser
  • Enskild undervisning eller gruppundervisning
  • Dag- eller kvällstid
  • Distansundervisning via Zoom eller Teams

Erfarna lärare ger nöjda kunder

Våra lärare är erfarna pedagoger med lång erfarenhet av undervisning inom både offentlig sektor och privata vårdföretag. Vi är stolta över vår höga kundnöjdhet och många återkommande företagskunder.

Kontakt och offertförfrågningar

Våra utbildningar startar löpande under året enligt överenskommelse. Vi planerar upplägg och antal studietimmar tillsammans med er för att säkerställa att utbildningen blir så effektiv som möjligt.

För prisuppgifter och mer information, kontakta oss redan idag!

foretagsutbildningar.stockholm@folkuniversitetet.se
+46 8 408 894 01