Ord, uttryck och formuleringar som passar när du talar i telefon, skriver e-post eller brev och deltar i möten. Hur för du samtalet framåt, hur tar du emot besökare och hur presenterar du en idé eller produkt? Tonvikten läggs vid det talade språket, men vi övar också att läsa, skriva och lyssna.
I affärssammanhang och service kan det vara viktigt inte bara vad du säger, utan också hur. En kurs i affärsengelska kan hjälpa dig på traven för att mer framgångsrikt avsluta förhandlingen, eller helt enkelt att säga nej utan att stöta dig med den du pratar med.
Målgrupp
Du bör minst ha kunskaper motsvarande B1 på Europarådets nivåskala.
Mål
- Förbättra självförtroende och flyt i språket
- Förbättra uttal
- Bygga upp ordförrådet, särskilt i områden som rör förhandling, kontraktsskrivning, handel och produktion (eller inom andra områden i enlighet med deltagarnas önskemål)
- Att få ett engelskspråkigt sätt att uttrycka sig; att undvika och rätta till missförstånd, att komma med förslag och lägga fram åsikter
Kommunikation
- Gruppdiskussioner och problemlösning kring engelska på arbetsplatsen.
- Strategier för förhandling (omformulering, förtydliganden och bekräftelse)
Uttal
- Individuellt stöd och utvärdering
Undervisningsform
Undervisningen sker på engelska och fokus ligger på muntlig kommunikation. Vi utgår från verkliga språksituationer och språk som används nuförtiden. Du förväntas vara aktiv på lektionerna och har goda möjligheter att påverka kursens innehåll och upplägg.
Har du frågor?
Kontakta Folkuniversitetet Göteborg språk. Tel: 031 - 10 65 10