Lär dig hur du skapar nyhetsbrevet som når fram och öppnas. En värdefull kompetens som hjälper dig att stärka ditt varumärke, skapa mervärde och få antalet prenumeranter att växa. Genom kunskap, inspiration och workshops får du genom kursen verktyg att skapa nyhetsbrevet som når ut. Två kvällspass på plats i sal på Folkuniversitetet. Praktiska övningar med återkoppling i grupp.
Ur innehållet
- nyhetsbrevets fördelar och hur du kan använda dem för att bygga ditt varumärke
- hur redaktioner jobbar med nyhetsbrev idag
- till vem skriver du
- hur du skapar värde för dina läsare
- skrivråd som får ditt brev att lyfta
- faktorer som påverkar öppningsfrekvens, läsning och klickfrekvens
- den effektiva planeringskalendern
- hur du når ut med ditt nyhetsbrev
- vad du ska undvika.
Genomgångar i föreläsningsform varvas med praktiska övningar.
Kursledare
Åsa Lekberg Steinsvik är journalist och rutinerad redaktör och har mångårig erfarenhet av redaktionella uppdrag för några av Sveriges största redaktioner och kända varumärken. Som journalist har Åsa producerat texter till bland annat DN, tidningen Vi och flera varumärken inom Bonnier. Idag arbetar Åsa som redaktionschef på Gazzine produktion.
Vem kan gå?
En kurs för dig som jobbar med kommunikation, information eller journalistik och som vill aktualisera dina kunskaper, utveckla ditt skrivande och lära dig skapa innehåll med värde.
Så tycker tidigare deltagare
Bra enskilda övningar och gruppövningar där man får tänka till och komma igång med sina nyhetsbrev. Mycket bra grejer att ta med sig, också lagom takt/omfattning så det inte blir för mycket på en gång. Jättebra och pedagogisk kursledare.
Fick massor av konkreta tips och idéer att ta med till mina kollegor. Tack!
Poppius – Skandinaviens äldsta journalist- och mediaskola
Sedan 2023 bedrivs Poppius kursverksamhet i samarbete med Folkuniversitetet. Läs mer om Poppius.
Anmälningsvillkor och avbokningsregler
Kursledare
Åsa Lekberg Steinsvik
Åsa Lekberg Steinsvik är journalist och rutinerad redaktör och har mångårig erfarenhet av redaktionella uppdrag för några av Sveriges största redaktioner och kända varumärken. Som journalist har Åsa producerat texter till bland annat DN, tidningen Vi och flera varumärken inom Bonnier. Idag arbetar Åsa som redaktionschef på Gazzine produktion.
Har du frågor?
Kontakta Folkuniversitetet i Stockholm