Bo i Östersund - bostadsgaranti

Som studerande vid våra yrkeshögskoleutbildningar omfattas du av Östersunds kommuns bostadsgaranti för studenter – en enkel väg till bostad i en stad dit många vill flytta!

bo i Östersund och se norrsken

Här finns det unika livet mellan stad och fjäll. Upptäck staden med shopping, restauranger och mysiga caféer. Hitta lugnet i naturen, vandra och njut av utsikterna.

Höj pulsen med cykling och skidåkning. Sommartid kan du hänga vid Surfbukten som en härlig oas väldigt centralt med bad från brygga, wakeboard, beachvolleyboll, pump track, yoga och servering.

Ta en heldag på Jamtli. Här kan du  uppleva tre museer på en och samma plats. Här möts historia, konst och kulturhistoriska miljöer – Nationalmuseum, friluftsmuseet och länsmuseet.

I Östersund finns något för alla.

Välkommen!

Familj i Östersund Folkuniversitetet