Tre snabba med David Böhlmark

Vi ställde tre snabba frågor till David Böhlmark som undervisar i juridik!

Vem är du och vilket ämne undervisar du i?– Jag heter David och det här är min första termin på KSG. Jag är utbildad jurist och undervisar i alla kurser i juridik. Förutom att jag har ett stort politiskt intresse är jag även filosofiskt intresserad och skulle kunna hålla en föreläsning om Hegels dialektik i sömnen.Vad lockade dig att söka till KSG?– Det som lockade mig mest till KSG var att få möjlighet att utveckla den juridiska inriktningen. Men också att få vara en del av den respekt som jag upplever finns för kunskap och lärande inom Folkuniversitetet.Finns det något som gör att du längtar efter att gå till jobbet?– När jag får hjälpa engagerade elever att utvecklas. Jag blir själv glad av att se hur de lyser upp när de förstår nya juridiska områden och känner att de kan lösa uppgifter, förstå problematik och analysera händelser juridiskt.