Tre snabba med Ariana Javadi

Vi ställde tre frågor till Ariana Javadi som går andra året på Estetiska programmet, fördjupning fotografi.

Fotografi på Ariana Javadi.

Hej Ariana, vem är du och vilken klass går du i?– Hej! Jag heter Ariana Javadi och är 17 år gammal. Jag går i FO22, den estetiska linjen med fördjupning fotografi. På min fritid spelar jag innebandy två till tre gånger i veckan och jag gillar att umgås med mina vänner. Om ni frågar efter en oanad talang som jag har är det nog att jag lösa en 3x3x3 rubiks kub på ungefär en och en halv minut.Hur kom det sig att du valde KSG?– Jag valde KSG för att det verkade vara en bra skola med bra lärare och för att skolan erbjuder inriktningen Fotografi. Innan jag började här läste jag sam beteende på en annan skola under ett år, men efter ungefär ett halvår så kände jag att den linjen inte var för mig och att jag ville byta till någonting mer praktiskt och kreativt.Vad tycker du är bäst med Kungstensgymnasiet hittills?– Det bästa är lärarna och att jag får plugga någonting som jag är intresserad av. Jag ser fram emot att lära mig mer om fotografi och längtar till fokusveckorna i trean då vi får göra studiebesök, möta professionella fotografer och arbeta med en egen portfolio.