Marknadsföring för egenföretagare och nyföretagare-distans live

Plats Distans

Är du egenföretagare eller arbetar med marknadsföring i en mindre organisation?

Boka nu

Kursöversikt

Kursen är framtagen för dig som arbetar som driver eget företag eller arbetar med marknadsföring i en mindre organisation. Genom en kombination av teori och praktiska övningar kommer du att lära dig de grundläggande principerna för att marknadsföra ditt företag. Kursen passar såväl dig som har nystartad verksamhet och mindre organisationer som varit verksamma längre. 

Grundläggande marknadsföringskoncept för företag

Målgruppsanalys och kundsegmentering

Utveckling av en stark varumärkesidentitet

Skapande av en marknadsföringsstrategi som passar din verksamhet

Digital marknadsföring

Skapa en företagsprofil på Google

Google analytics och grunderna i SOE

Skapande och optimering av webbplats och sociala medieprofiler

Strategier för sociala medier

Användning av e-postmarknadsföring och digitala verktyg

Praktisk marknadsföring: kampanjer och budgetering

Planering och genomförande av marknadsföringskampanjer

Budgetering och kostnadseffektiv marknadsföring

Användning av reklam och sponsrade inlägg

Mätning av marknadsföringsframgång och justering av strategin

Marknadsföring för tillväxt och framtida planering

Strategier för att öka försäljningen och kundbasen

Bygga relationer och lojalitet hos kunder

Utvärdering och anpassning av din marknadsföringsstrategi

Planering för framtida marknadsföringsutmaningar och trender

Kursmål

Efter avslutad kurs förväntas deltagarna kunna:

Förstå grundläggande marknadsföringsprinciper och koncept

Skapa och genomföra en effektiv marknadsföringsstrategi för sitt företag

Planera och genomföra praktiska marknadsföringskampanjer

Mäta marknadsföringens effektivitet och göra justeringar efter behov

Målgrupp

Denna kurs riktar sig till egenföretagare och nyföretagare som vill förbättra sina marknadsföringskunskaper och strategier.

Förkunskapskrav

Inga förkunskapskrav krävs.

Kursformat

Kursen sker på distans i form av fyra interaktiva lektioner med praktiska övningar, diskussioner och case-studier

Behöver du ett annat upplägg? Hör av dig! Vi tar fram skräddarsydda lösningar för alla typer av undervisning.

Du når oss på:

046-19 77 00

kurser.syd@folkuniversitetet.se

Kursledare

Emilia Fisal

Marknadsföringsstrategier och marknadsföring utgör komplexa utmaningar som kräver forskning, analys och en djup förståelse för kundens beteende. Emilia Fisal har lång erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation, där hon arbetat som specialist och chef i flera internationella företag.

Under sin magisterutbildning på Lund Universitet fokuserade Emilia på International Marketing and Brand Management, med intresse för emotionell intelligens och Employer Branding inom svensk detaljhandel. Privat brinner Emilia för personlig utveckling, interkulturella möten och resor.

Emma Fisal

Har du frågor?

Kontakta Folkuniversitetet i Malmö

kundservice.syd@folkuniversitetet.se

Datum
14 okt. 2025 - 4 nov. 2025
Tisdag
Antal tillfällen
4
Första tillfället
tis 14 okt. 2025 kl 17:30-20:30
  • tis 21 okt. 2025 kl 17:30 - 20:30
  • tis 28 okt. 2025 kl 17:30 - 20:30
  • tis 4 nov. 2025 kl 17:30 - 20:30
Studietimmar
16
Kurs-ID
413738
Pris
2595 kr