Reading av Skrivarlinjens dramatiktexter

Det är äntligen dags för den årliga readingen av Skrivarlinjens texter på kursen i dramatik! Den 22 februari i Folkuniversitetets aula läser skådespelarna Sara Nygren och Martin Jonsson nyskrivna dialoger för scen. Presentatör är Clara Diesen, dramatiker, konstnär och poet samt lärare i bland annat Dramatik på Skrivarakademin.

Böcker i en halvcirkel

Dag och tid: 22 februari 18.00 - ca 20.00 inkl. paus
Plats: Folkuniversitetets aula, entréplan, Kungstensgatan 45
Fri entré! Vi bjuder på dryck och tilltugg.

OM SKÅDESPELARNA
Martin Jonsson är frilansande skådespelare som bland mycket annat varit flitigt anlitad på moment:teater i Gubbängen sedan 2004

Sara Nygren är utbildad på Teaterhögskolan i Luleå och har arbetat med teater, film och TV men också som pedagog på Calle Flygares teaterskola under många år. Sedan 2 år tillbaka driver hon, tillsammans med en vän, en egen castingbyrå vid namn Sara & Jag Casting där de just nu rollsätter två olika dramaproduktioner, en för SVT och en för TV 4.