Det är äntligen dags för Skrivarlinjens årliga dramatikreading!

Den 23 februari läser skådespelarna Åsa Karlin och Dan Johansson klassens nyskrivna dialoger för scen. Presentatör är Clara Diesen, dramatiker och poet samt lärare i bland annat Dramatik på Skrivarakademin.

Ett rött draperi

På grund av rådande restriktioner sänder vi i år detta evenemang live från Folkuniversitetets aula. Läsningen börjar klockan 18.00 och går att följa via följande länk: https://zoom.us/j/98286807475

Slå dig ner i soffan och njut av nyskriven dramatik!

OM SKÅDESPELARNA
Åsa Karlin har under sin snart trettioåriga karriär bland annat medverkat i Dramatenuppsättningar såsom ”Medeas barn” och ”Glasmenageriet”, filmer som ”Underbara kvinnor vid vatten” samt i TV-serier som ”Blueprint”, ”Goda grannar” och ”Solsidan”. För närvarande är hon bland annat aktuell i Beckfilmerna, där hon gestaltar polistekniker Bergström. Hon driver också egna gruppen Besatta Teatern som turnerar med egenskrivna uppsättningar runtom i landet.

Dan Johansson har varit verksam på institutionsteatrar, fria grupper och privatteatrar. Han har också medverkat i ett 40-tal olika Tv-produktioner (senast i "Hitlers dödsdömda svenskar", "Sveriges bästa svensk" och "Vår tid är nu"). I flera år har Dan varit knuten till Pocket Teater & Utbildning. Det är ett utbildningsföretag som bl.a. använder interaktiv teater för att utveckla människor i arbetslivet.