Information för dig som är elev

Här hittar du som läser komvux på Folkuniversitetet i Karlstad information om allt från schema till elevstöd och studiemedel.

Information till elever som påverkas av Infokomps konkurs

Du som studerar kurs/kurser på Infokomp kommer erbjudas att studera vidare hos en annan utbildningsanordnare. Bytet av utbildare sker av Vuxenutbildningscenter. Du behöver inte göra något gällande byte av utbildare.

• Läser du kurser på flex kommer du erbjudas läsa klart din/dina kurs/kurser på Folkuniversitet.
  • Läser du kurser i klass kommer du erbjudas läsa klart din/dina kurs/kurser på Folkuniversitet.
  • Läser du kurser på distans kommer du erbjudas läsa klart din/dina kurs/kurser på Iris Hadar.

Överlämning av dina kurs- och personuppgifter kommer att ske från Infokomp till din nya utbildare. Överlämningen startar den 8 juli och förväntas pågå i två veckor, dock senast till 25 juli.

I möjligaste mån bör du kunna tillgodo räkna dig dina tidigare uppgifter.

Du behöver inte ändra några uppgifter till CSN.

Har du frågor?

Välkommen att kontakta oss.
Haza Mohammad, administratör haza.mohammad@folkuniversitetet.se
Annika Eriksson, rektor annika.eriksson@folkuniversitetet.se

På torsdagar finns vår studie- och yrkesvägledare Lars Olsson på plats.
lars.olsson@folkuniversitetet.se