GIS-samordnare med fokus på krisberedskap, Gävle/distans

Yrkeshögskola – program Gävle

Bli det du läser. Gå en YH-utbildning till GIS-samordnare med fokus på krisberedskap. Utbildningen går på distans och anordnas av Folkuniversitetet Gävleborg.

Ansök nu!
Sista ansökningsdatum
2023-04-30
Utbildningsstart
2023-08-21
Studietakt
Heltid
Antal platser
Antal veckor LIA

Efter utbildningen kan du arbeta som

• Geodatasamordnare
  • Geodatasamordnare med fokus på krisberedskap
  • GIS-samordnare
  • GIS-samordnare med fokus på krisberedskap
  • GIS-strateg
  • Krissamordnare

Distans / Gävle

Utbildningen lyder under Myndigheten för yrkeshögskola och berättigar till studiemedel från CSN.

Välkommen till en spännande utbildning som öppnar dörrarna till en framtidsbransch med stora möjligheter! Med Geografiska Informationssystem, eller GIS som det oftast kallas, kan du lagra, analysera och presentera lägesbunden information på ett enkelt och effektivt sätt med hjälp av digitala eller webbaserade kartor. Detta gör GIS till ett oumbärligt verktyg för organisationer och företag som vill ha insyn och kunna ta strategiska beslut på ett smartare sätt.

Behovet av GIS-samordnare med fokus på krisberedskap kommer att öka markant i framtiden, och det är en roll som blir alltmer självklar för många organisationer och företag. Genom att lära dig om GIS och dess användningsområden, kommer du att ha en ovärderlig kompetens som efterfrågas i allt fler arbetsroller.

Denna utbildning har utformats för att möta arbetsmarknadens krav på GIS-kunskaper, både inom offentlig sektor och det privata näringslivet. Du kommer att få utveckla din självständighet, strategiska förmåga och noggrannhet samtidigt som du får lära dig om GIS-verktygen och dess praktiska användning.

Har du god datorvana och är motiverad att få ett bra jobb? Då är den här utbildningen för dig! Sök nu och ta chansen att bli en av de eftertraktade GIS-samordnarna med fokus på krisberedskap.

Kurser:

• Avancerade Raster- / vektoranalyser i projekt, 15 Yhp