Ny internationell profil med studieresa!

Vi lever i en allt rörligare värld. Människor reser, arbetar och studerar i allt större utsträckning i ett annat land än hemlandet. Därför tycker vi att det är viktigt att redan under din studietid förbereda dig för detta.

människor utomlands

För dig som börjar Cultus till hösten 2023 planerar vi att ge möjlighet till ett internationellt inslag i dina studier. Om du vill kommer du under din studietid kunna fördjupa dig inom internationell vård och hälsa – vi planerar bland annat för att eventuellt genomföra en spännande studieresa utomlands.

Genom resan får du en inblick i ett annat lands system för vård oc  h omsorg, och förstås hur samhället och kulturen är där. Kanske blir du till och med inspirerad till att arbeta utomlands efter gymnasiet?