Att studera på Art College

Ska du läsa Inredning och design på Art College? Här hittar du information om allt från studiemedel till bostäder som hjälper dig att få en bra start på dina studier i Göteborg.

Studiemedel

Art College utbildning Inredning och design berättigar till studiemedel från CSN. På CSN:s hemsida kan du läsa mer om hur du ansöker om studielån för Konst- och kulturutbildningar och merkostnatslån för studerandeavgiften.

Studeranderabatter

Som student kan du ta del av olika rabatter. Du ansöker själv om dessa kort på:

Fria kurser på Art College

Som heltidsstudent på Art College får du gå gratis i mån av plats på våra öppna kurser. Det kan vara ett ypperligt tillfälle att bättra på dina kunskaper i ett visst ämne, till exempel inför arbetsprover till högre utbildningar.

Kollektivtrafik

Art College närmaste hållplats är Järntorget. Västtrafik har hand om kollektivtrafiken i hela Västra Götaland.

Kulturlivet i Göteborg

Göteborg har ett rikt kulturliv. Här är några tips om vad du kan göra när du inte är på Art College: