50+ San Sebastián

Upptäck en språkkurs som överskrider gränserna för traditionella inlärningsmetoder! Vår kurs för dig 50+ kombinerar spännande spanska lektioner med ett socialt och kulturellt aktivitetsprogram som anpassas efter säsongen.

Kursbeskrivning

Denna kurs är skräddarsydd för kultur- och gastronomiälskare över 50 år. Upplevelsen är uppdelad i två delar: först, dynamiska språklektioner på din nivå i blandade åldersgrupper (20 lektioner per vecka). Sedan följer del två med fördjupande kulturlektioner i små grupper, exklusivt för 50+, där gemensamma intressen förenar. Kulturlektionerna sträcker sig även utanför klassrummets gränser för en praktisk tillämpning av dina språkkunskaper i verkliga situationer. Målet är att förbättra ditt spanska flyt i vardagssituationer. Genom ett mångfacetterat aktivitets- och utflyktsprogram får du även utforska San Sebastián och dess omgivningar, samtidigt som du fördjupar dig i stadens rika kultur och historia. Programmet varierar beroende på vilket kursdatum du väljer.

Välkommen till en kurs där språk och kultur blir levande, och där du skapar minnen för livet!

20 lektioner spanska per vecka i grupper med blandade åldrar
10 kulturlektioner per vecka i minigrupper för 50+
Aktivitetsprogram med olika teman
Varje lektion är 45 minuter
Max 12 deltagare per grupp (max 8 deltagare i minigruppen)
Kurslängd: välj 1 eller 2 veckor
Nivåer: A0 – C1
Minimiålder 50 år
Kursmaterial ingår från och med nivå A1. Nybörjare kan låna eller köpa kursbok för 25 €.

Tema gastronomi
Upplev en kulinarisk resa genom aktiviteter som besök på lokala bodegor och vingårdar med provsmakning, matlagningsworkshops, utflykter till ost- och skinktillverkare med provsmakning, besök på cidermuseum, middag på en autentisk baskisk matlagningsklubb och provsmakning av tapas med mera.

Tema film (internationella filmfestivalen) och teater
Utforska magin av film och teater genom guidade stadsvandringar i filmvärldens fotspår med middag på lokal bodega, besök på San Telmo-museet och konstutställningar, studiebesök på en film- och mediaskola, besök på den internationella filmfestivalens ikoniska bar, festmiddag på restaurang i festivalområdet, filmvisningar, modeutställning kopplad till filmvärlden, avkoppling på en lokal bistro med filmtema, samt besök på utställningar med filmaffischer med mera.

Kursstart

2024: 13/5: tema gastronomi, 23/9: tema film och teater
Se program ovan

Lektionstider

Måndag till fredag kl. 9:30 – 13:00 + kulturlektioner och aktivitetsprogram

Skolan

International House Lacunza ligger centralt i San Sebastián, nära busshållplatser och t-bana, med bara 10 minuters promenad till stranden La Concha. I området finns en mängd affärer, kaféer, restauranger, barer och sevärdheter. I skolan finns tekniskt utrustade klassrum, terrass, bibliotek och uppehållsrum för kursdeltagarna. Tillgång till fritt Wifi och datorer.

Undervisning

Inlärningen går bättre när vi har roligt! Undervisningen baseras på att alla deltagare är aktiva, både i och utanför klassrummet med mycket fokus på konversation och socialt samspel. Alla lärare är kvalificerade och mycket erfarna i att undervisa spanska som främmande språk och finns där som stöd och support även utanför lektionerna.

Har du frågor?

Kontakta Internationella Skolorna