Dans som en hälsofrämjande och förebyggande aktivitet för seniorer

Plats Jönköping

Föreläsningen äger rum på träffpunkten Gislow i Gislaved

Dans är en unik typ av aktivitet som främjar den fysiska, psykiska och kognitiva hälsan. Dessutom innebär dansen ett social sammanhang och ger utrymme för kreativitet och fantasi  som  bidrar till att behålla en god hälsa. I vår presentation får du höra om hur dans kan vara en hälsofrämjande och förebyggande aktivitet för äldre och för personer med Parkinsons sjukdom samt prova på några dansrörelser. Varmt välkommen!

kostnadsfritt .

Föreläsare:

Katarzyna Filipowicz, folkhälsoutvecklare.
Katarzyna är professionell dansare, danslärare och dansterapeut. Hon jobbar på sektion Folkhälsa Region Jönköpings län som länssamordnare för Dans för dig med Parkinson, stroke och MS (Multipel Sklerosis) och Dans för personer med demens. Hon håller utbildningar, workshops och föreläsningar kring hälsofrämjande dans.

Har du frågor?

Kontakta Folkuniversitetet i Jönköping