Digital marknadsföring och strategi – Distans Live

Plats Distans

Upptäck kraften i digitala verktyg och sociala medier med vår distanskurs! Oavsett din bakgrund erbjuder denna kurs en anpassad och interaktiv läroupplevelse för att maximera din digitala kompetens.

Boka nu

Vi riktar oss till dig som vill lära dig om digital marknadsföring och strategisk kommunikation, genom steg-för-steg-vägledning live inom olika digitala verktyg och sociala medier, med utgångspunkt i aktuella trender och begrepp. Under kursen får du tydlig och konkret utbildning på grundnivå i digital marknadsföring och strategi, strategisk kommunikation, social media management, paketering och digitalisering av din kompetens samt utveckling och skapande av innehåll till dina digitala kanaler.

Kursinnehåll:

●    Hantering av stressfällor inom branschen
●    Social media management och strategi
●    Skapa content och en content calendar
●    Målgruppsanpassad marknadsföring
●    Automatisering och digitala verktyg
●    Vikten av ett personligt varumärke
●    Branding och tonalitet

Mål/syfte med kursen:

●    Kursen ger grundläggande färdigheter inom digital marknadsföring och strategi
●    Under kursen arbetar du med olika uppgifter för att tillämpa det du lär dig
●    Du får kompetens inom redigering av text, bild och rörligt material
●    Att kunna marknadsföra produkter och tjänster digitalt
●    Att lära sig använda relevanta digitala verktyg

Förkunskaper och förväntningar på dig som kursdeltagare:

●    Ha en smartphone eller digitalkamera med bra bildkvalité (om du vill arbeta med dina egna bilder, annars finns gratis bildbanker att utgå ifrån) 
●    Mikrofon och webbkamera påslagna under live-träffarna
●    Gratis användare på Zoom för att kunna delta på live-träffarna
●    Gratis användare på Moodle för tillgång till studiematerial och självständiga studier

Information om examination/bedömning:

Kursen avslutas med en examination i form av ett individuellt arbete och ett godkänt arbete leder till ett kompetensintyg.

Kursupplägg:

●    Kurslängd: 5 veckor (6 timmar per vecka)
●    Lärarledd undervisning: totalt 15 timmar (3 timmar/vecka)
●    Egna studier via kursplattformen Moodle: totalt 15 timmar (3 timmar/vecka)

Dagar/tider:

●    Kursen pågår mellan vecka 21–25
●    Live-träff varje tisdag mellan 09.00–12.00

Start från den 21 maj.

Undervisningsform:

Kursen bygger på lärarledda live-träffar, där vi diskuterar aktuella trender och frågeställningar i helklass eller via breakout rooms och förinspelat kursmaterial som du kan gå igenom i din egen takt. Via den digitala kursplattformen Moodle kan du chatta med läraren och de andra kursdeltagarna samt boka enskild handledning med läraren för skräddarsydd coachning kring just dina utmaningar och funderingar. 

Kursledare

Zoe Fällbom

-Jag brinner för att lyfta fram andra genom socialpsykologiska metoder och strategisk marknadsföring.

Zoe Fällman har erfarenhet av ett ansvar för digitala plattformar, content, målgruppsanpassad marknadsföring med tyngdpunkt på bland annat bildhantering, omfattande textredigering och annonsering via sociala medier.

Zoe har även ansvarat för att leda projekt, skapa event, kampanjer, branding och strategiutveckling med bakgrunder från flera organisationer.

Har du frågor?

Kontakta Folkuniversitetet i Umeå

umea@folkuniversitetet.se

Kursperiod
21 maj 2024 - 18 jun 2024
Tisdag
Antal tillfällen
5
Första tillfället
tis 21 maj 2024 kl 09:00-12:00
  • tis 28 maj 2024 kl 09:00 - 12:00
  • tis 4 jun 2024 kl 09:00 - 12:00
  • tis 11 jun 2024 kl 09:00 - 12:00
  • tis 18 jun 2024 kl 09:00 - 12:00
Studietimmar
30
Kurs-ID
502389
Pris
4995 kr